«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

اعتصاب نویسندگان آمریکا «متروپلیس» را متوقف کرد

  • کد خبر: ۱۷۰۶۵۱
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
اعتصاب نویسندگان آمریکا «متروپلیس» را متوقف کرد
مینی‌سریال هشت قسمتی «متروپلیس» ساخته «فریتز لانگ» به دلیل اعتصاب نویسندگان آمریکا ساختش متوقف شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مینی‌سریال هشت قسمتی «متروپلیس» در ملبورن در مرحله پیش تولید بود که گروه یونیورسال استودیو اعلام کرد که این مجموعه ادامه نخواهد داشت و علت لغو آن نیز اعتصاب اعضای انجمن نویسندگان ایالات متحده است، زیرا پیش نویس فیلمنامه‌ها قبل از شروع اعتصاب در ماه می (زمانی که انجمن نویسندگان آمریکا به دلیل کاهش نرخ دستمزد دست از کار کشید) به پایان نرسیده بود.

گروه یونیورسال در بیانیه‌ای که اولین بار توسط نشریه ددلاین گزارش شد، گفت: «افزایش هزینه و عدم اطمینان مربوط به اعتصاب جاری [نویسندگان آمریکایی]منجر به این تصمیم دشوار شد.»

این سریال به کارگردانی «سام اسماعیل» قرار بود با بازی «برایانا میدلتون» و «لیندی بوث» برای نقش‌های اصلی همراه باشد، اما جزئیات کمی این پروژه در درسترس بود.

فیلم «متروپلیس» ساخته «فریتز لانگ» محصول ۱۹۲۷ که از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از برترین فیلم‌های علمی تخیلی تمام دوران شناخته می‌شود، به موضوعاتی مانند تضاد طبقاتی، صنعتی شدن و خطرات مدرنیته مکانیزه می‌پردازد. «پیتر بردشاو» منتقد فیلم گاردین، این فیلم را «یک حماسه دیوانه آینده‌نگرانه» و کابوس ضدآرمانشهری درباره یک دولت شهر توصیف کرده که بر اساس کار برده‌ها ساخته شده و رونق آن به سرکوب یک نژاد زیرزمینی شورشی بستگی دارد.

پروژه سریال «متروپلیس» با حمایت مالی از دولت‌های ایالتی و فدرال استرالیا برای فیلمبرداری در استودیو داکلندز ملبورن در حال انجام بود.

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) با اعلام اختلافات گسترده با استودیو‌های فیلمسازی از ماه می‌نخستین اعتصاب سراسری خود را در ۱۵ سال اخیر آغاز کرده‌اند. این انجمن در یک سند طولانی پیشنهاد‌هایی را برای افزایش حقوق و مزایای خود در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی اراده داده بودند، اما این پیشنهاد‌ها از سوی استودیو‌ها پذیرفته نشد و آن‌ها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.

این صنف خواستار تضمین حداقل هفته‌های استخدام برای هر نویسنده از ۱۰ هفته تا ۵۲ هفته شده بود، اما استودیو‌ها این پیشنهاد را نیز رد کردند و پیشنهاد متقابلی ارائه نکردند.

نویسندگان همچنین خواهان دریافت دستمزد از پخش مجدد برنامه‌ها در سامانه‌های نمایش آنلاین شدند، اما استودیو‌ها این پیشنهاد را نیز رد کردند.

آخرین اعتصاب نویسندگان در نوامبر ۲۰۰۷ آغاز شد و ۱۰۰ روز به طول انجامید و در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ به پایان رسید. این اعتصاب منجر به آثار ویرانگر در سراسر صنعت سینما و از دست دادن میلیارد‌ها دلار شد.

تاکنون بسیاری از برنامه‌های هفتگی تلویزیونی در آمریکا از جمله برنامه‌های «جیمی فالن»، «جیمی کیمل»، «استفن کولبرت» و ... و همچنین ساخت فیلم «بلید» استودیو مارول، سریال «چیز‌های عجیب» و ... نیز در پی اعتصاب نویسندگان متوقف شده است.


منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->